Μαρία Γούλα: Ἡ ἄμβλωση ὑπὸ τὸ πρίσμα τοῦ Δικαίου

Οἱ ἠθικὲς καὶ νομικὲς πτυχὲς τῆς ἄμβλωσης ἀποτελοῦν ἀντικείμενο ἔντονης συζήτησης σὲ πολλὰ κράτη μὲ τὸ κέντρο βάρους νὰ περιστρέφεται γύρω ἀπὸ τὴ φύση τοῦ ἐμβρύου καὶ τὴν ταύτιση τῆς ἄμβλωσης μὲ τὴν ἀνθρωποκτονία. Ταυτόχρονα, τίθεται καὶ τὸ ζήτημα τῆς αὐτοδιάθεσης τῆς ἐγκύου, δηλαδὴ τοῦ δικαιώματός της νὰ διαθέτει τὸ σῶμα της ὅπως αὐτὴ θέλει. Μὲ τὸ παρὸν γίνεται μία σύντομη προσέγγιση τοῦ ζητήματος, σὲ ἐπίπεδο τόσο συνταγματικοῦ καὶ διεθνοῦς δικαίου, ὅσο καὶ ἀστικοῦ καὶ ποινικοῦ, καθὼς ἐπίσης καὶ μία μικρὴ ἀναφορὰ τοῦ καθεστῶτος ποὺ ἰσχύει σὲ ἄλλες χῶρες.

Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας και Άμβλωση

Μια υπόσχεση από ένα ιατρό που τίμησε την επιστήμη του. Υπάρχουν και στις μέρες μας τέτοιοι ιατροί, στην πραγματικότητα πρόκειται για την πλειοψηφία, που τιμούν με τη επαγγελματική συμπεριφορά τους την υπόσχεση που έδωσαν πως θα υπηρετήσουν την ανθρώπινη ζωή.

Η αλήθεια για την νομική απόφαση Roe v. Wade

Η αληθινή ιστορία της νομικής απόφασης Roe v. Wade (της Jane Roe κατά του νομικού της πολιτείας Wade) και της ανάλογης περίπτωσης Doe v. Bolton (της Doe κατά του νομικού της πολιτείας Bolton), οι οποίες οδήγησαν το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ να νομιμοποιήσει το 1973 την έκτρωση κατόπιν απαίτησης της γυναίκας, παρουσιάζεται σε ένα δυνατό νέο βίντεο της Live Action, το οποίο αναφέρει την ιστορία των δύο εναγουσών, της Norma McCorvey (Jane Roe) και της Sandra Cano (Mary Doe), οι οποίες αργότερα δήλωσαν ότι χρησιμοποιήθηκαν ως πιόνια, χειραγωγήθηκαν και εξαπατήθηκαν από δυνατούς παίκτες στο παιγνίδι της άμβλωσης. Και οι δύο γυναίκες έγιναν τελικά υποστηρικτές της ζωής, και εργάστηκαν μέχρι το θάνατό τους για να αντιστρέψουν αυτές τις τραγικές αποφάσεις.

Η αντίπερα όχθη

Πρόσφατα μια Κυριακάτικη εφημερίδα με εξώφυλλο της και πηγαίνοντας, μάλλον, κόντρα στο εν πολλοίς επιβεβλημένο ρεύμα, που επικρατεί απέναντι στο κρίσιμο ζήτημα της έκτρωσης, δημοσίευσε στο εξώφυλλο της την ελπιδοφόρο προσπάθεια του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω». Μίας δράσης που υποστηρίζει το δικαίωμα στη ζωή του εμβρύου, τιμώντας με τον τρόπο αυτό την καθιερωθείσα από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας ημέρα «αγεννήτου παιδιού». Όπως αναμενόταν, η δημοσίευση αυτή δίχασε την κοινή γνώμη και αποτέλεσε αφορμή έναρξης μια συζήτησης ευρύτερης, νομικής και βιοηθικής πάνω ακριβώς στο θέμα της άμβλωσης. Μάλιστα, διεφάνη μια τάση μεροληψίας από τα ΜΜΕ με προβολή μόνο των θέσεων όσων τασσόταν υπέρ των εκτρώσεων. Οι δε υποστηρικτές της άποψης αυτής εμφανίστηκαν σφόδρα επιθετικοί και παρουσίαζαν ως ‒ πάνω-κάτω ‒ παλιάνθρωπο, όποιον εξέφραζε θέση κατά της αμβλώσεως.

Μέχρι και τον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης μπορεί να γίνει έκτρωση με τον νέο Ποινικό Κώδικα!

Ο νέος Ποινικός Κώδικας (N. 4619/2019), ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η  Ιουλίου του 2019, επέφερε μεταξύ πολλών άλλων και ορισμένες αλλαγές (βλ. κατωτέρω τον συγκριτικό πίνακα), που αφορούν στο άρθρο 304 με τίτλο: «διακοπή της κύησης», καθώς και στο συναφές άρθρο 305. Οι εν λόγω τροποποιήσεις διατηρήθηκαν και με την ακόμα πιο πρόσφατη (Νοέμβριος 2019) προσπάθεια βελτίωσης (;) του Ποινικού Κώδικα (Ν. 4637/2019), και μολονότι είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την προστασία της ζωής του αγέννητου παιδιού, δεν έχουν γίνει ευρύτερα γνωστές λόγω της έμφασης που δόθηκε σε άλλες τροποποιήσεις που εξυπηρετούσαν την πολιτική–κομματική αντιπαράθεση.

Το ποσοστό των αμβλώσεων στις ΗΠΑ έφτασε στο χαμηλότερο σημείο από την εφαρμογή της απόφασης Roe v. Wade, χάρη στους νόμους υπέρ της ζωής!

Οι αμβλώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες έπεσαν  στον χαμηλότερο αριθμό από την εποχή της εφαρμογής της Roe v. Wade  κατά το 2017,  σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα από το Ινστιτούτο Guttmacher,(1) φορέα που είναι υπέρμαχος των αμβλώσεων.

Ένα σχόλιο για την κατάργηση του άρθρου 305α στο Νέο Ποινικό Κώδικα, ή αλλιώς, η νέα αντίληψη για την «ενδυνάμωση» της γυναίκας

Με την πρόσφατη αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, η οποία ισχύει από 01/07/2019, καταργείται το άρθρο 305α του προηγουμένου Ποινικού Κώδικα.

Αμερικανικό Κολλέγιο Παιδιάτρων: Η Παιδοκτονία δεν μπορεί να γίνει ποτέ αποδεκτή

Το American College of Pediatricians θλίβεται, αισθάνεται απογοήτευση και καταδικάζει τις πρόσφατες προσπάθειες αρκετών Πολιτειών των ΗΠΑ να αφαιρέσουν κάθε νομική προστασία από τα βρέφη, πριν, κατά τη διάρκεια και λίγο αργότερα, μετά τον τοκετό.

Νομική κάλυψη ιατρού που λόγω συνειδήσεως αρνείται να εφαρμόσει ή να συμπράξει σε έκτρωση

Ένας από τους θεμελιώδεις προβληματισμούς που τίθενται σε σχέση με την ιατρική πράξη της τεχνητής διακοπής της κυήσεως είναι αν πράγματι υφίσταται έννομο δικαίωμα του ιατρού για άρνηση τέλεσης της εν λόγω ιατρικής πράξης για λόγους συνειδήσεως.

Γεώργιος Ρούντας: Έκτρωση, η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ενός αγέννητου ΠΑΙΔΙΟΥ - Ημερίδα «Αφήστε με να ζήσω!» [Κόρινθος, 27 Ιανουαρίου 2019]

Η έκτρωση είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για κάθε ανθρώπινη κοινωνία, όπως και για την δική μας. Είναι φόνος και μάλιστα ιδιαίτερα σκληρός, διότι το ανυπεράσπιστο έμβρυο δεν μπορεί να αμυνθεί!

Το Κίνημα «Αφήστε με να ζήσω!» είναι ένα κίνημα Υπέρ της Ζωής του Αγέννητου παιδιού (Pro-life).

Βασική αρχή του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω!» είναι η επιστημονική θέση ότι αρχή της ανθρώπινης ζωής είναι η πρωταρχική στιγμή της σύλληψης (δηλ. της γονιμοποιήσεως του ωαρίου από το σπερματοζωάριο).

Η ανθρώπινη ζωή που δημιουργείται τη στιγμή της γονιμοποίησης, ως μονοκύτταρος ζυγώτης, είναι ήδη άνθρωπος και αξίζει ως άνθρωπος την τιμή και την προστασία.

Οποιαδήποτε καταστροφική δράση επί της ανθρώπινης ζωής, είτε άμεσα με τη μορφή μηχανικής ή χημικής ή άλλης (π.χ ακτινοβολίας κλπ.) επέμβασης, είτε έμμεσα με τη μορφή στέρησης των υποστηρικτικών της ζωής λειτουργιών, που αφορούν τον νεοσχηματισθέντα άνθρωπο, και σε οποιοδήποτε στάδιο ανάπτυξης αυτού (ως ζυγωτού, μοριδίου, βλαστοκύστης, πρώιμα εμφυτευμένου εμβρύου ή επόμενου σταδίου ανάπτυξης έως και τον τοκετό), η οποία οδηγεί σε καταστροφή και τερματισμό της ζωής του, συνιστά αφαίρεση ανθρώπινης ζωής και είναι πράξη που προσβάλλει άμεσα το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα στη ζωή.

Το κίνημά μας για λόγους επιστημονικούς και με βάση την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία είναι αντίθετο σε οποιαδήποτε τέτοια πρακτική και υποστηρίζει την ανθρώπινη ζωή από τη στιγμή της γονιμοποίησης.</p style="text-align: justify;">

Βοήθησε και εσύ το έργο του «Αφήστε με να ζήσω!».