Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας: Το ζήτημα των αμβλώσεων στο επίκεντρο της τελευταίας συνεδρίασης για το 2023

Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας: Το ζήτημα των αμβλώσεων στο επίκεντρο της τελευταίας συνεδρίασης για το 2023

 

Συνήλθε την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου για τελευταία φορά κατά το απερχόμενο έτος 2023, η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Πατριάρχη κ.κ. Κυρίλλου στην Πατριαρχική και Συνοδική Κατοικία της Ιεράς Μονής Αγίου Δανιήλ στη Μόσχα.

Μεταξύ των αποφάσεων που ελήφθησαν ήταν η υιοθέτηση του εγγράφου «Περί του απαραβίαστου της ανθρώπινης ζωής από τη στιγμή της σύλληψης».

Το έγγραφο προετοιμάστηκε αρχικά το 2017 και στη συνέχεια υποβλήθηκε προς συζήτηση το 2019. Το 2021 τροποποιήθηκε περαιτέρω με βάση σχόλια Ιεραρχών. Αναμένεται να υποβληθεί στο Συμβούλιο των Επισκόπων (αποτελούμενο από κάθε Ιεράρχη του Πατριαρχείου Μόσχας), το οποίο έχει αναβληθεί για αρκετά χρόνια, αρχικά λόγω της πανδημίας, και τώρα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.


Το έγγραφο δίνει μια σαφή εξήγηση της θέσης του Πατριαρχείου Μόσχας σχετικά με την αρχή της ανθρώπινης ζωής και ξεκινά με τη διατύπωση της Bιβλικής διδασκαλίας ότι η ζωή αρχίζει από τη μήτρα, όπως μαρτυρούν ο Ψαλμωδός Βασιλιάς Δαυίδ (Ψαλμ. 138:13-16), ο Δίκαιος Ιώβ (Ιώβ. 10:8-18), ο Προφήτης Ιερεμίας (Ιερ. 1:4-5), και η επίσκεψη της Παναγίας στην Αγία Ελισάβετ (Κατά Λουκάν 1:13-15, 41-44).


Το κείμενο αναφέρει ότι «η Εκκλησία εξισώνει απερίφραστα την αυθαίρετη χειρουργική ή ιατρική άμβλωση με τη δολοφονία, ανεξάρτητα από το στάδιο της εγκυμοσύνης και τη μέθοδο εφαρμογής της».

Σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, η άμβλωση είναι ακόμα χειρότερη από τη δολοφονία, επισημαίνει το κείμενο.


Και για να βοηθήσουμε στην πρόληψη των αμβλώσεων, είναι σημαντικό να υποστηρίζουμε τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό, «και να τη βοηθήσουμε να εκπληρώσει την αποστολή της ως μητέρας». Επομένως, η Εκκλησία λειτουργεί ή υποστηρίζει κέντρα κρίσης εγκυμοσύνης σε όλη τη Ρωσία και στο εξωτερικό.

Η πρόληψη των αμβλώσεων απαιτεί επίσης «την προστασία της οικογένειας, της μητρότητας και της παιδιών, καθώς και την επιβεβαίωση στην κοινωνία των ιδανικών της αγνότητας, της οικογενειακής πίστης, της χαράς της μητρότητας και της απόκτησης πολλών παιδιών».


Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, η υποστήριξη και η προώθηση της άμβλωσης από Ορθόδοξο Χριστιανό «είναι αμαρτία και απαιτεί ενεργή μετάνοια».

Και για όσες έχουν κάνει άμβλωση, η Εκκλησία τις καλεί να μετανοήσουν με προσευχή, μετάνοια και συμμετοχή στα Μυστήρια.

Σε περιπτώσεις όπου υπάρχει άμεση απειλή για τη ζωή της μητέρας, ειδικά εάν έχει άλλα παιδιά, το έγγραφο κάνει αναφορά για ποιμαντική επιείκεια. Μια γυναίκα που έκανε άμβλωση υπό τέτοιες συνθήκες δεν αποκόπτεται από τη Θεία Κοινωνία, αλλά εξαρτάται από την εκπλήρωση της μετάνοιας, η οποία καθορίζεται από τον ιερέα που λαμβάνει την εξομολόγηση.

Επίσης, μια γυναίκα που αρνείται να κάνει άμβλωση παρά τον κίνδυνο για την υγεία και τη ζωή της «είναι το μεγαλύτερο παράδειγμα μητρικής θυσίας».

«Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μια γυναίκα χρειάζεται την πλήρη υποστήριξη των αγαπημένων της προσώπων και ιδιαίτερα του συζύγου της», αναφέρεται.


Το έγγραφο τονίζει επίσης ότι οι γιατροί που κάνουν αμβλώσεις είναι φυσικά και ένοχοι για φόνο. Έτσι, η Εκκλησία καλεί το κράτος να εγγυηθεί το δικαίωμα των ιατρών να αρνηθούν να προβούν σε άμβλωση. Επιπλέον, δεν πρέπει να τους επιτρέπεται να συστήνουν ή να προσπαθούν να πείσουν μια γυναίκα να κάνει άμβλωση. Αντιθέτως, θα πρέπει να υπάρχει συστηματική παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κατά των αμβλώσεων στα ιατρικά ιδρύματα.

Περαιτέρω «η εμβρυϊκή θεραπεία, η οποία περιλαμβάνει τη χρήση ιστών και οργάνων ανθρώπινων εμβρύων που έχουν αποβληθεί σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης, για ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και για τη θεραπεία ασθενειών, είναι απαράδεκτη».


Στο έγγραφο επίσης υπογραμμίζεται ότι η Εκκλησία αναγνωρίζει ότι η χρήση αντισυλληπτικών είναι απαράδεκτη.

Τέλος, η προγεννητική διάγνωση είναι αποδεκτή όταν δεν θέτει σε κίνδυνο τη ζωή ή τη σωματική ακεραιότητα του αγέννητου παιδιού και όταν στοχεύει στη θεραπεία στη μήτρα. Φυσικά, όταν μια τέτοια διάγνωση οδηγεί σε άμβλωση, είναι εντελώς απαράδεκτη.

 

Πηγή: orthodoxianewsagency.gr

 

 



Σχετικά άρθρα

Το Κίνημα «Αφήστε με να ζήσω!» είναι ένα κίνημα Υπέρ της Ζωής του Αγέννητου παιδιού (Pro-life).

Βασική αρχή του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω!» είναι η επιστημονική θέση ότι αρχή της ανθρώπινης ζωής είναι η πρωταρχική στιγμή της σύλληψης (δηλ. της γονιμοποιήσεως του ωαρίου από το σπερματοζωάριο).

Η ανθρώπινη ζωή που δημιουργείται τη στιγμή της γονιμοποίησης, ως μονοκύτταρος ζυγώτης, είναι ήδη άνθρωπος και αξίζει ως άνθρωπος την τιμή και την προστασία.

Οποιαδήποτε καταστροφική δράση επί της ανθρώπινης ζωής, είτε άμεσα με τη μορφή μηχανικής ή χημικής ή άλλης (π.χ ακτινοβολίας κλπ.) επέμβασης, είτε έμμεσα με τη μορφή στέρησης των υποστηρικτικών της ζωής λειτουργιών, που αφορούν τον νεοσχηματισθέντα άνθρωπο, και σε οποιοδήποτε στάδιο ανάπτυξης αυτού (ως ζυγωτού, μοριδίου, βλαστοκύστης, πρώιμα εμφυτευμένου εμβρύου ή επόμενου σταδίου ανάπτυξης έως και τον τοκετό), η οποία οδηγεί σε καταστροφή και τερματισμό της ζωής του, συνιστά αφαίρεση ανθρώπινης ζωής και είναι πράξη που προσβάλλει άμεσα το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα στη ζωή.

Το κίνημά μας για λόγους επιστημονικούς και με βάση την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία είναι αντίθετο σε οποιαδήποτε τέτοια πρακτική και υποστηρίζει την ανθρώπινη ζωή από τη στιγμή της γονιμοποίησης.</p style="text-align: justify;">

Βοήθησε και εσύ το έργο του «Αφήστε με να ζήσω!».