Η εικόνα ενός αγέννητου μωρού 18 εβδομάδων κύησης, μέσα από την εκπληκτική φωτογράφηση του περιοδικού Life του 1965, χαιρετίστηκε ως «Η φωτογραφία του Αιώνα», από την Βρετανική εφημερίδα «The Guardian».
Η τιμώμενη φωτογραφία τραβήχτηκε από τον Σουηδό φωτορεπόρτερ Lennart Nilsson και δημοσιεύθηκε στο τεύχος Απριλίου του 1965 του περιοδικού Life, με τίτλο: «Το Δράμα της ζωής πριν από τη γέννηση».
Αυτό το τεύχος έγινε το «ταχύτερα εξαντλημένο τεύχος» του περιοδικού στην ιστορία της έκδοσής του, σύμφωνα με την είδηση.
«Με πλήρες χρώμα και με κρυστάλλινη λεπτομέρεια, η φωτογραφία παρουσίασε ένα έμβρυο στον αμνιακό σάκο του, με τον ομφάλιο λώρο του να κάμπτεται κοντά στον πλακούντα. Το αγέννητο παιδί επιπλέει σ’ ένα φαινομενικά αστρικό σκηνικό, φαίνεται ευάλωτο, αλλά γαλήνιο. Τα μάτια του είναι κλειστά και οι μικροσκοπικές, τέλεια διαμορφωμένες γροθιές του είναι κολλημένες στο στήθος του», συνεχίζει το άρθρο.
Η φωτογραφία αυτή είναι μία από τις πολλές που δείχνουν αγέννητα μωρά στη διάσημη σειρά του περιοδικού. Τα περισσότερα από τα μωρά που φωτογράφησε ο Νίλσον τελικά δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Όμως οι φωτογραφίες του κατάφεραν να συλλάβουν και να αποδώσουν την ανθρώπινη φύση των αγέννητων μωρών, σε μια εποχή που δεν υπήρχαν οι υπέρηχοι, με καταπληκτική λεπτομέρεια, τόσο στην ασπρόμαυρη όσο και στην έγχρωμη έκδοσή τους.
Μια άλλη φωτογραφία ενός αγέννητου μωρού 20 εβδομάδων, δείχνει τις ζωντανές λεπτομέρειες του προσώπου του μωρού, τις μικροσκοπικές φλέβες στα βλέφαρά του και τις ανασηκωμένες τρίχες που φύονται στο μέτωπο.
Σε μια φωτογραφία ενός αγέννητου μωρού 13 εβδομάδων, φαίνεται ο αμνιακός σάκος και ο πλακούντας να περιβάλλουν ένα μικροσκοπικό μωρό, με ήδη διακριτά δάκτυλα στα χέρια και τα ποδαράκια του, με μάτια, με αυτιά και πλευρές.
Ο διάσημος φωτογράφος πέθανε το 2017 σε ηλικία 94 ετών.
Πρόσφατα, η Έκθεση Φωτογραφίας του Παρισιού άρχισε να προβάλλει ξανά τις διάσημες φωτογραφίες του Nilsson και, σύμφωνα με την είδηση, μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες πόλεις στην Ευρώπη.
«Οι εικόνες προκάλεσαν αίσθηση στο Παρίσι και είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί: η ήσυχη ομορφιά τους δημιουργεί μια ισχυρή συναισθηματική έλξη», ανέφερε στο άρθρο της η «The Guardian».
Ο Νίλσον, μάλλον, δεν ήθελε οι φωτογραφίες του να χρησιμοποιηθούν στη διαμάχη των αμβλώσεων, αλλά αυτό συνέβη τελικά, λόγω της προσπάθειας της βιομηχανίας αυτής, να αρνηθεί την ανθρώπινη φύση των αγέννητων μωρών.
Πραγματικά, οι φωτογραφίες του άφησαν μια τεράστια κληρονομιά, επειδή αποδεικνύουν την ισχυρή αλήθεια: τα αγέννητα μωρά είναι μοναδικά, ζωντανά, πολύτιμα ανθρώπινα όντα και το κίνημα υπέρ της ζωής τους, βρίσκεται με το μέρος της έντιμης επιστήμης και της Αλήθειας.
Πηγές:
https://www.theguardian.com/artanddesign/2019/nov/18/foetus-images-lennart-nilsson-photojournalist
https://www.lifenews.com/2019/11/18/amazing-image-of-unborn-baby-at-18-weeks-is-called-the-photograph-of-the-century/